چرا وقتی غذا می خوریم صحبت نمی کنیم؟


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

چرا وقتی غذا می خوریم صحبت نمی کنیم؟
جمعه 26 ارديبهشت 1399 ساعت 14:44 | بازدید : 128 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

چرا وقتی غذا می خوریم صحبت نمی کنیم؟
چاقی اکنون یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع II و غیره است. میزان چاقی ، چه در بزرگسالان و چه در کودکان ، در سراسر جهان به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، به حدی که اکنون توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و یکی از مهمترین مشکلات سلامتی بشر پیش بینی شده است.

ریتم های شدید زندگی روزمره حتی برای کودکان ، با برنامه شلوغی در مدرسه ، همراه با ساعات طولانی فعالیت های خارج از برنامه و نبود وقت آزاد ، به تصویب نادرست خوردن و عادات زندگی به طور کلی دامن می زند ، بنابراین تمایل به شناسایی با ذهنیت غربی دارد. ، مانند مثال به خوردن وعده های غذایی مان در مقابل صفحه ، ارزش ها ، سنت ها و به ویژه اهمیت ناهار با تمام خانواده را رها کنیم.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که چاقی در بزرگسالان و کودکان ارتباط مستقیمی با تماشای ساعت تلویزیون دارد. این یک واقعیت است و مطمئناً متوجه خواهیم شد که در مقابل تلویزیون همه ما بیشتر فراموش می کنیم و می خوریم. ما مواد غذایی را به سختی مصرف می کنیم ، بیشتر سرو می کنیم و می خوریم. مکانیسم افزایش وزن بدن با رسوب چربی ، کاملاً مشخص نیست ، اما تحقیقات مرتبط شامل کاهش احتمالی مصرف انرژی یا افزایش مصرف انرژی یا ترکیبی از هر دو است. بنابراین این یک مشکل مدرن رژیم غذایی است که فقط در صورت تمایل می خواهیم تغییر دهیم.

مصرف کنندگان و به ویژه کودکان ، مستعد محصولاتی با ارزش غذایی پایین هستند ، اما با افزایش کالری زیاد ، به اصطلاح کالری های "خالی" می شوند. این دقیقاً همان جایی است که صنایع بزرگ مواد غذایی هدف خود را نشان می دهند. بدین ترتیب ، استراحت های تبلیغاتی ، به ویژه در بین برنامه های کودکان ، با غذاهای آشغال و تنقلات مختلفی مانند چیپس ، شکلات ، کوکی ها ، بستنی ، میگو و آب نبات ها بمباران می شود که به شیوه ای بسیار جذاب و هوشمندانه ما را به آزمایش آنها دعوت می کنند. در نتیجه ، در رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان ، غذاهای فاقد ارزش غذایی می توانند جایگزین دیگران شوند که سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و عناصر کمیاب هستند. به این ترتیب بدن ما با کالری های خالی سنگین می شود ، بنابراین وزن بدن ما افزایش می یابد.

تجزیه و تحلیل دقیق تغذیه ای مواد غذایی تبلیغ شده نشان داد که تقریبا 90٪ محصولات حاوی مقادیر زیادی چربی ، قند یا نمک هستند. به همین دلیل ، تماشای طولانی مدت تلویزیون یکی از اصلی ترین عوامل مسئول چاقی ، در کودکان و بزرگسالان محسوب می شود. اما آیا تغییر این عادت بد امکان پذیر است؟

با اتخاذ یک سبک زندگی و رژیم غذایی سالم تر و پیگیری مراحل ساده ، می توان این عادت بد را تغییر داد. بنابراین ، با دانستن اینکه عادتهایی که والدین از آن پیروی می کنند ، به ویژه در کودکان نقش مهمی دارند ، می توانیم:

یک وعده غذایی را به عنوان یک لحظه مهم و لازم برای خانواده تعیین کنید. زمان آن فرا رسیده است که همه به خانه ، از محل کار یا مدرسه بیایند و این فرصت را داشته باشند که در طول روز برایشان چه اتفاقی افتاده است.تلویزیون را چند ساعت در روز روشن کنید ، نه از صبح تا شب. به عبارت دیگر ، برنامه و برنامه زمانی مشخصی باید برای کودکان در هنگام تماشای تلویزیون وجود داشته باشد.در تمام اتاق ها و به خصوص در اتاق های کودک نباید تلویزیون داشته باشد.به جای تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای ، تمام روز کودکان را به بازی با دوستان یا ورزش تشویق کنید.مهمتر از همه ، یاد بگیرید که درست بخورید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: